Jongeren bevragen? Timing is king!

Timing is alles. Koks, sporters, cabaretiers – er zijn maar weinig beroepen waarin timing níet van belang is. Desondanks wordt vaker geroepen hoe belangrijk timing is, dan dat wordt uitgelegd waarom het dan zo belangrijk is. Bij de genoemde beroepen is het evident. Verkeerde timing zorgt voor aangebrand voedsel, een valse start, een grap die doodvalt. Maar timing is ook belangrijk bij een ziekenhuisbezoek, de start van een schooldag, je eerste baan en bij andere alledaagse zaken die je misschien wel nooit in verband bracht met timing.

(bron: hier)

Meer over dit thema
Dit item gaat voornamelijk over het toepassen van een bepaalde tip & truc om iets voor elkaar te krijgen in iemand zijn/haar gedrag. Wil je meer items lezen die je tips & trics geven hierover dan adviseren wij je de volgende items zeker ook eens te lezen.
Taalgebruik; we gebruiken ‘we’
Samen bepalen van procedures en participatievormen
Verdeel rollen en taken op basis van competenties
Terugkoppeling
Doel = Deal!
Tijd? Nee! Expertise? Ja!
Bepaal je doelgroep
Faseren
Jongeren ter verantwoording roepen
Afspraken. Nakomen of bijstellen?

Verdieping
Wil je je graag na het lezen van dit item verder verdiepen in items die verder ingaan op bijbehorende werkvormen? Lees dan dit item eens door.
ABC-methode

Stapje terug
Ben je benieuwd welke vaardigheden of benodigde kennis er gevraagd worden bij dit item over gedrag? Lees dan eerst nog even onderstaande items.
Betrokkenheid i.p.v. motivatie
Puberbrein aan..!
Zelfbeeld

Een goed begin is het halve werk
Wil je je graag nog even verdiepen in de achtergrondinformatie rondom het centrale onderwerp van dit portal, de voortijdige schooluitval en hoe jongerenparticipatie hierin een positieve bijdrage kan leveren middels het aannemen van de juiste houding, het bezitten van de juiste vaardigheden/kennis, het vertonen van het gewenste gedrag en het toepassen van de meest geschikte werkvormen? Lees dan eerst de achtergronditems die we HIER voor je verzameld hebben

 

Relevante onderwerpen

Doel = Deal!

Vaak werken we met jongeren samen en hebben we een verborgen doel. Ik wil dat je weer naar school gaat, ik wil dat je inzicht krijgt, je gedrag verandert, etc. Jongeren voelen dan vaak dat er geen gelijkwaardige samenwerking is...

lees meer

Taalgebruik; we gebruiken ‘we’

Bij de voorliggende vaardigheid ‘samen beslissen’ hoort een bepaald gedrag. Dit toont dat de gekozen houding en benodigde vaardigheden serieus worden opgevolgd in houding en gedrag. Als je samen over zaken wilt beslissen is het van groot belang dat er...

lees meer

Tijd? Nee! Expertise? Ja!

Vaak vragen we jongeren om hun tijd, maar jongeren moeten al heel veel. Waarom zouden ze dan tijd besteden aan jouw vraag? Als je hen vraagt om advies omdat jij hun mening belangrijk vindt, dan geven bijna alle jongeren wel...

lees meer